Logo
Bozkurt mahir
Moritanya'da Nouadhibou-Zouerat demir cevheri treni, 200'den fazla vagonu ve 2,5 kilometre uzunluğuyla dünyanın en uzun ve en ağır trenlerinden biri. Çöl sakinleri açık vagonlarda ücretsiz seyahat ediyor ve kendilerini cevher tozundan korumak için üzerlerine battaniyeler örtüyorlar.

♦ Dünyanın en muhteşem tren yolculuklarından biri Moritanya'da, Sahra Çölü'nü geçen bir hat üzerinde gerçekleşiyor. Bu, gezegenimizin en uzun ve en ağır trenlerinden biri olarak kabul edilen, Nouadhibou ve Zouerate şehirleri arasında çalışan demir cevheri trenidir.

♦ Bu endüstriyel dev, ülkenin kuzeyindeki Zouerate madenlerinden çıkarılan demir cevheriyle yüklü 200'den fazla devasa vagondan oluşmakta ve 2,5 kilometreden fazla etkileyici bir uzunluğa ulaşabilmektedir. Tam yüklendiğinde ağırlığı 84 bin tonu bulan tren, kurak ve izole bir bölgenin ortasında gerçek bir mühendislik harikası haline geliyor.

♦ Tren, yaklaşık 20 saat süren bir çöl yolculuğuna çıkarken, bu yolculuk sırasında aşırı sıcaklar, sert rüzgarlar ve her yere nüfuz eden ince kumlarla karşılaşır. Ancak ülke ekonomisi için hayati bir atardamar konumunda olup, kuzeydeki madenlerden çıkan hammaddeleri, uluslararası pazarlara ihraç edildiği Atlantik kıyısındaki Nouadhibou limanına taşıyor.

♦ Ancak trenin endüstriyel boyutunun ötesinde, son derece insani ve etkileyici bir yanı da var. Güzergahı boyunca düzinelerce, bazen yüzlerce yerel sakin, özellikle de göçebeler ve yoksul topluluklardan insanlar, açık vagonlara ücretsiz biniyor ve cevher dağları boyunca hayal bile edemeyeceğimiz koşullarda seyahat ediyor. Bu yöntemi sadece maceraperestlik duygusundan değil, çoğunlukla zorunluluktan seçiyorlar çünkü tren, çoğunlukla izole yerleşim yerleri arasında ulaşım için tek seçenek.

♦ Yolculuk son derece zordur. Hava boğucudur, demir tozları cilde ve giysilere yapışır ve barınak eksikliği yolcuları gündüzleri kavurucu güneşe, geceleri ise dondurucu soğuğa maruz bırakır. Kendilerini korumak için çoğu kişi yüzlerini, ağızlarını ve gözlerini örten kalın battaniyelere veya eşarplara sarınıyor ve nefes alabilecekleri çok küçük boşluklar bırakıyor.

♦ Tüm bu zorlu koşullara rağmen, dünyanın en tehlikeli ve görkemli demir yolu rotalarından biri olarak kabul edilen Nouadhibou-Zouérat tren yolculuğu adeta efsaneleşmiştir. Birçok yabancı fotoğrafçı, gazeteci ve maceracı, Moritanya'ya özellikle bu eşsiz deneyimi yaşamak için geliyor; yerli halkla birlikte vagonlara biniyor, kameraları koruyucu katmanların altına gizleniyor.

♦ Trenin yolcu vagonu veya ulaşım imkânı yoktur. Bilet yok, insanlar için resmi duraklar yok, duraklar seyrek ve öngörülemez. Her şey, yalnızca çölün ritmine göre yaşayan ve bu çelik canavarı bir can simidi olarak kullanmayı öğrenenlerin bildiği, yazılı olmayan bir düzen içinde işliyor.

♦ Moritanya halkı için tren, sadece bir ulaşım aracı değil; aynı zamanda hayatta kalmanın ve uyum sağlamanın da sembolüdür. Onlarca yıldır faaliyet gösteren bu yapı, yerel kültürün, ailelerin hikayelerinin ve bölgenin kimliğinin bir parçası haline geldi. Her yolculuk sabrın, cesaretin ve dayanışmanın kanıtıdır.

♦ Teknolojinin hızla ilerlediği ve seyahatin giderek daha kolay hale geldiği bir dünyada, Mağribi treni, hem gerçek anlamda hem de mecazi anlamda, ileriye doğru hareket etmek için verilen günlük mücadelenin yaşayan bir kalıntısı olmaya devam ediyor. Bu, sadece iki şehri değil, aynı zamanda Sahra'nın ebedi kumlarına mühürlenmiş derin insan hikayelerini de birleştiren demir bir çizgidir.
9 gün önce

Henüz Yanıt Yok

Görünüşe göre bu yayının henüz herhangi bir yorumu yok. Bu yayına Bozkurt mahir tarafından yanıt vermek için, alttaki üzerine tıklayın