Logo
Bozkurt mahir
İngiliz E-11 Denizaltısı Yarbay Nasmith ko­mutasında Marmara’ya girdi. Hedefin­de İstanbul vardı.

23 Mayıs sabahı Bakırköy önlerine geldi. Karargah-ı Umumî İstihbarat Şubesi’nin ver­diği bilgiye göre burada 1890 yapı­mı Peleng-i Derya ganbotuna taarruz ederek onu batırdı

E-11 ertesi gün Nara vapurunu ve Şirket-i Hayriye’nin 62 nolu vapuru­nu tahrip etti, bir sonraki gün ise İs­tanbul limanına girmeyi göze aldı. Galata rıhtımında yer alan Alman Şark Hattı Kumpanyası’na ait İstan­bul vapuruna 2 torpil atarak hasa­ra uğrattı.

Haziran ayında tekrar Marma­ra’ya giren E-11 denizaltısı 15 Haziran sabahı Galata rıhtımında kömür boşaltmakta olan İsfahan vapurunu torpilleyerek batırmış; vapurun ka­zan dairesinde nöbet tutan 4 mü­rettebat yaralanmıştı.

Daha sonra İzmit körfezine yönelerek Gebze is­tasyonuna yarım saat mesafedeki köprüyü bombardıman etti. İkinci kaptanı denizaltıdan çıkıp yüzerek kıyıya ulaşmak ve köprüyü havaya uçurmak istemiş ancak başarılı ola­mamış, sahil topçuları tarafından engellenmiştir.

23 Mayıs 1915’de Bakırköy önlerinde Peleng Derya gambotunu torpido ile batırmıştır. Ancak bu küçük gambot batmasına yakın açtığı top ateşi ile denizaltıyı periskobundan* yaralayarak görev yapamaz hale getirmiştir.

Marmara Denizi'ne yaptığı üç akın seferinde 27'si buhar gücü ile çalışan ve 58'i daha küçük yelkenli tekneler olmak üzere farklı büyüklüklerde 80'den fazla gemiyi batırmıştır.

Yüzbaşı Nasmith komutasında­ki E-11 İngiliz denizaltısı ise üç kez Marmara’ya girerek en fazla gemi­ye zarar veren düşman denizaltısı unvanını kazanmıştır.
27 gün önce

Henüz Yanıt Yok

Görünüşe göre bu yayının henüz herhangi bir yorumu yok. Bu yayına Bozkurt mahir tarafından yanıt vermek için, alttaki üzerine tıklayın