İngiliz E-11 Denizaltısı Yarbay Nasmith komutasında Marmara’ya girdi. Hedefinde İstanbul vardı.
23 Mayıs sabahı Bakırköy önlerine geldi. Karargah-ı Umumî İstihbarat Şubesi’nin verdiği bilgiye göre burada 1890 yapımı Peleng-i Derya ganbotuna taarruz ederek onu batırdı
E-11 ertesi gün Nara vapurunu ve Şirket-i Hayriye’nin 62 nolu vapurunu tahrip etti, bir sonraki gün ise İstanbul limanına girmeyi göze aldı. Galata rıhtımında yer alan Alman Şark Hattı Kumpanyası’na ait İstanbul vapuruna 2 torpil atarak hasara uğrattı.
Haziran ayında tekrar Marmara’ya giren E-11 denizaltısı 15 Haziran sabahı Galata rıhtımında kömür boşaltmakta olan İsfahan vapurunu torpilleyerek batırmış; vapurun kazan dairesinde nöbet tutan 4 mürettebat yaralanmıştı.
Daha sonra İzmit körfezine yönelerek Gebze istasyonuna yarım saat mesafedeki köprüyü bombardıman etti. İkinci kaptanı denizaltıdan çıkıp yüzerek kıyıya ulaşmak ve köprüyü havaya uçurmak istemiş ancak başarılı olamamış, sahil topçuları tarafından engellenmiştir.
23 Mayıs 1915’de Bakırköy önlerinde Peleng Derya gambotunu torpido ile batırmıştır. Ancak bu küçük gambot batmasına yakın açtığı top ateşi ile denizaltıyı periskobundan* yaralayarak görev yapamaz hale getirmiştir.
Marmara Denizi'ne yaptığı üç akın seferinde 27'si buhar gücü ile çalışan ve 58'i daha küçük yelkenli tekneler olmak üzere farklı büyüklüklerde 80'den fazla gemiyi batırmıştır.
Yüzbaşı Nasmith komutasındaki E-11 İngiliz denizaltısı ise üç kez Marmara’ya girerek en fazla gemiye zarar veren düşman denizaltısı unvanını kazanmıştır.
23 Mayıs sabahı Bakırköy önlerine geldi. Karargah-ı Umumî İstihbarat Şubesi’nin verdiği bilgiye göre burada 1890 yapımı Peleng-i Derya ganbotuna taarruz ederek onu batırdı
E-11 ertesi gün Nara vapurunu ve Şirket-i Hayriye’nin 62 nolu vapurunu tahrip etti, bir sonraki gün ise İstanbul limanına girmeyi göze aldı. Galata rıhtımında yer alan Alman Şark Hattı Kumpanyası’na ait İstanbul vapuruna 2 torpil atarak hasara uğrattı.
Haziran ayında tekrar Marmara’ya giren E-11 denizaltısı 15 Haziran sabahı Galata rıhtımında kömür boşaltmakta olan İsfahan vapurunu torpilleyerek batırmış; vapurun kazan dairesinde nöbet tutan 4 mürettebat yaralanmıştı.
Daha sonra İzmit körfezine yönelerek Gebze istasyonuna yarım saat mesafedeki köprüyü bombardıman etti. İkinci kaptanı denizaltıdan çıkıp yüzerek kıyıya ulaşmak ve köprüyü havaya uçurmak istemiş ancak başarılı olamamış, sahil topçuları tarafından engellenmiştir.
23 Mayıs 1915’de Bakırköy önlerinde Peleng Derya gambotunu torpido ile batırmıştır. Ancak bu küçük gambot batmasına yakın açtığı top ateşi ile denizaltıyı periskobundan* yaralayarak görev yapamaz hale getirmiştir.
Marmara Denizi'ne yaptığı üç akın seferinde 27'si buhar gücü ile çalışan ve 58'i daha küçük yelkenli tekneler olmak üzere farklı büyüklüklerde 80'den fazla gemiyi batırmıştır.
Yüzbaşı Nasmith komutasındaki E-11 İngiliz denizaltısı ise üç kez Marmara’ya girerek en fazla gemiye zarar veren düşman denizaltısı unvanını kazanmıştır.
27 gün önce