*ABD-İran Heyetleri İsviçre’de Masada: Ateşkes, Hürmüz ve Nükleer Gündemde*

*Dünya / Son Dakika*
ABD ve İran heyetleri, İsviçre’de bölgesel güvenlik ve ateşkes gündemiyle kritik müzakerelere başladı. Görüşmelerin ilk teknik oturumunda savaşın sonlandırılması ve daha önce imzalanan mutabakat zaptının uygulanması masaya yatırıldı.

*Lübnan ateşkesi ilk başlık*
İran Dışişleri Bakanlığı ve Müzakere Heyeti Sözcüsü *İsmail Bekayi*, İsrail’in Lübnan’daki ateşkesi ihlal ettiğini belirterek bu konunun müzakerelerin en önemli başlığı olduğunu vurguladı. Bekayi’ye göre taraflar, savaşın sonlandırılması ve var olan anlaşmanın hayata geçirilmesi üzerine odaklanacak.

*Ekonomi ve nükleer de masada*
İran, görüşmelerde *dondurulmuş varlıklarının serbest bırakılması* ve ülkenin uluslararası piyasalara *petrol satabilmesi için gerekli izinler* konularını da gündeme getireceklerini açıkladı. Ekonomik talepler, müzakerelerin ikinci ayağını oluşturuyor.

ABD cephesinden ise umutlu mesaj geldi. ABD Başkan Yardımcısı *JD Vance*, hem *nükleer meselede* hem de *Lübnan’da ilerleme* beklediklerini söyledi. Washington, bölgesel istikrar için somut adımlar arıyor.

İsviçre’deki diplomatik trafik, enerji güvenliği ve Ortadoğu dengeleri açısından belirleyici olacak. Özellikle Hürmüz Boğazı’nın statüsü ve yaptırımların esnetilmesi başlıkları piyasaların yakın takibinde.

*Kaynak: GDH, Anasayfa bülteni*

İsrail-Lübnan ateşkesi çözülmeden nükleer dosya ilerler mi sence? Yoksa her şey birbirine bağlı mı?