*Türkiye’den 2035’e Kadar 80 Milyar Dolarlık Dev Enerji ve Maden Planı*

*Ekonomi / Enerji / 20 Haziran 2026*
Türkiye, enerji güvenliğini “kritik mineraller” eksenine taşıyor. *Türk-Alman Enerji Forumu’nun 7’ncisi* Ankara’da düzenlendi. Forum marjında imzalanan protokolle Türkiye-Almanya iş birliği enerjiyle sınırlı kalmayıp *madenler ve nadir toprak elementlerini* de kapsayacak şekilde genişletildi.

*Ortaklığın adı değişti, vizyon büyüdü*
‘Türk-Alman Enerji Ortaklığı’ artık *“Türk-Alman Enerji ve Mineraller Ortaklığı”* adıyla yoluna devam edecek. ‘Türk-Alman Enerji Forumu’ da *“Türk-Alman Enerji ve Mineraller Forumu”* olarak değiştirildi.

*2035 hedefi: 80 milyar dolar*
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı *Alparslan Bayraktar* forumda yaptığı açıklamada hedefi net koydu:
*“Türk-Alman Enerji Ortaklığı, artık 'Türk-Alman Enerji ve Madenler Ortaklığı’ hâline gelecektir. Bu, yalnızca bir isim değişikliği değil; ortak hedeflerimizin bilinçli, stratejik ve vizyoner bir biçimde genişletilmesidir.”*
Bayraktar, *“Zira bugün enerji güvenliğinden söz ederken, yalnızca elektronu ve molekülü değil; o enerjiyi üreten teknolojilerin temelini oluşturan kritik mineralleri ve nadir toprak elementlerini de konuşmak zorundayız”* diyerek 2035’e kadar enerji ve madenler alanında *80 milyar dolarlık dev yatırım planı* işaret etti.

*Neden kritik mineraller?*
Rüzgâr türbinleri, güneş panelleri, bataryalar ve elektrikli araçlar için lityum, kobalt, nadir toprak elementleri gibi mineraller şart. Türkiye, bu adımla hem enerji arz güvenliğini hem de yüksek teknoloji tedarik zincirindeki yerini güçlendirmeyi hedefliyor.

*Kaynak: Bigpara / Hürriyet - HABER MERKEZİ*

Türkiye’nin 80 milyar dolarlık planında sence en kritik maden hangisi? Almanya ile bu ortaklık enerji faturalarını düşür mü?