*Hatay Merkezli Operasyon: Usulsüz Sağlık Raporu Şebekesine Darbe*

*14 ilde eş zamanlı baskın - Kamuyu 200 milyon TL zarara uğrattılar*
Hatay İl Jandarma Komutanlığı ekipleri, İskenderun Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde usulsüz sağlık kurulu raporu düzenleyen şebekeye yönelik geniş çaplı operasyon düzenledi.

*10 gözaltı, 4 tutuklama*
14 ilde eş zamanlı yapılan baskınlarda 10 şüpheli gözaltına alındı. Mahkemeye sevk edilen şüphelilerden *4’ü tutuklanarak cezaevine gönderildi*. Soruşturma kapsamında örgütün usulsüz raporlarla kamuyu yaklaşık *200 milyon TL zarara uğrattığı* tespit edildi.

*154 kişiye adli işlem*
Operasyonda sadece raporu düzenleyenler değil, sahte/sağlıksız raporları kullandığı belirlenen *154 kişi* hakkında da adli işlem başlatıldı. Jandarma, şebekenin örgütlü şekilde hareket ederek çeşitli sağlık kurulu raporları düzenlediğini belirledi.

Hatay merkezli soruşturmada mali boyut ve detaylar dikkat çekerken, sahte raporların hangi amaçla kullanıldığı ve kamu kurumlarına nasıl sunulduğu araştırılıyor.

Sahte sağlık raporu skandalları son dönemde sık gündeme geliyor. Sence bu tür denetimler caydırıcı olur mu?