*Yargıtay’dan Emeklilikte Emsal Karar: Prim Birleştirmeye Zorlama Yok*

*Ekonomi / SGK | 23-25 Haziran 2026 Talep Toplama Günleri*
Emeklilik hayali kuran milyonlarca sigortalıyı ilgilendiren kritik karar Yargıtay’dan geldi. *Yargıtay Hukuk Genel Kurulu*, sigortalıların farklı kurumlardaki prim günlerini birleştirmeye zorlanamayacağına hükmetti.

*“Vatandaşın iradesi esastır”*
Yüksek mahkeme, emeklilik başvurusu yapan bir vatandaşın SSK primleri yüksek olmasına rağmen son 7 yılda ağırlıklı Bağ-Kur ödemesi olduğu gerekçesiyle *düşük maaştan emekli edilmesine karşı çıktı*.

Kararda SGK’nın zoraki “hizmet birleştirme” dayatması bozuldu. Yargıtay, *“vatandaşın lehine olan hak ve irade esastır”* vurgusu yaparak emsal bir karara imza attı.

Bu kararla birlikte sigortalılar artık SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı primlerini hangi kurumdan emekli olmak istiyorsa o kurumda bırakabilecek. SGK, daha ağır şartlarla daha düşük aylık bağlayamayacak.

*Kaynak: Yargıtay Hukuk Genel Kurulu Kararı*

Farklı kurumlarda priminiz var mı? Bu karar sence emeklilik planlarını değiştirir mi? Maaş hesabı yaparken hangi kurumun daha avantajlı olduğunu kontrol ettin mi?