*İsviçre’de 4’lü Zirve Sonrası Trump’tan İran’a Hürmüz Tehdidi: “Ülkenizi Yok Ederim”*
*Dünya / Son Dakika | 21 Haziran 2026 16:47*
İsviçre’nin Bürgenstock kasabasında Katar ve Pakistan’ın arabuluculuğunda başlayan ABD-İran görüşmeleri sonrası kritik 4’lü zirve tamamlandı. Toplantının ardından düzenlenen ortak basın toplantısında ABD Başkan Yardımcısı *JD Vance*, “Görüşmeler tarihi seviyede. İran’ın nükleer programı bitiyor” açıklamasını yaptı.
*Trump’tan yeni tehdit*
Vance’in sözlerinin hemen ardından ABD Başkanı *Donald Trump* kameraların karşısına geçerek tansiyonu yükseltti. Trump, İran’a yönelik sert mesajında şu ifadeleri kullandı:
“Eğer İranlılar Hürmüz Boğazı’nı kapalı tutarsa, ülkeleri yok edilecek.”
Trump daha önce Fox’a verdiği demeçte de “Hürmüz’ü kapatırlarsa İran’ı yok ederiz. Kahrolası ülkenize bile geri dönemezsiniz” demişti. Başkan, 60 günlük süreç sonrası istediklerini yapabilecekleri vurgusunu yineledi.
*4’lü zirvede neler konuşuldu?*
Katar ve Pakistan arabuluculuğunda yapılan zirvede ABD, İran, Katar ve Pakistan heyetleri masaya oturdu. Görüşmelerin ana başlıkları:
1. *Lübnan’da ateşkesin geleceği* ve İsrail’in ihlalleri
2. *Hürmüz Boğazı’nın statüsü* ve enerji güvenliği
3. *İran’ın dondurulmuş varlıkları* ve petrol satış izinleri
4. *Nükleer program* dosyasında ilerleme
İran Dışişleri Sözcüsü İsmail Bekayi, zirvenin 60 günlük ateşkes mutabakatının “takip görüşmesi” olduğunu belirtmişti.
Orta Doğu’da tansiyon zirvedeyken, Trump’ın “yok ederiz” çıkışı diplomasinin seyrini değiştirebilir. Hürmüz Boğazı dünya petrol ticaretinin %20’sinin geçtiği kritik güzergah.
*Kaynak: A Haber Merkezi, AA, 21 Haziran 2026*
4’lü zirveden “nükleer program bitiyor” mesajı geldi ama Trump’ın tehdidi masayı bozar mı? Sence İran bu sözler sonrası müzakereden çekilir mi?