*Kılıçdaroğlu’ndan Dokunulmazlık Açıklaması: “Pişman Değilim, Risk Aldık”*

*Politika / Gündem / 2026*
CHP’nin mahkeme kararıyla Genel Başkanlığı’na geri dönen *Kemal Kılıçdaroğlu*, mutlak butlan kararının ardından ilk kez *Sözcü TV’de* gazetecilerin sorularını yanıtladı. Gündemindeki en kritik başlık: *Tutuklu eski HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş’ın dokunulmazlığının kaldırılması* sürecinde verilen “Evet” oyu oldu.

*“Siyasi tuzağı bozmak için evet dedik”*
Tepkiler üzerine konuşan Kılıçdaroğlu, o dönemki oy tercihinin nedenini şöyle açıkladı:
“Biz, iktidarın bu algı operasyonunu ve kurduğu siyasi tuzağı bozmak, bütün milletvekillerinin hiçbir suçtan korkusu olmadığını göstermek adına o dönem ‘Evet’ dedik.”

Kılıçdaroğlu, kararın kolay olmadığını vurgulayarak “*Bağrımıza taş bastık, risk aldık; bu karabasanı ve ülkenin tehlikeli bir biçimde kutuplaşmasını engelledik*” ifadelerini kullandı. Dokunulmazlık oylamasında pişmanlık duymadığını net şekilde dile getirdi.

*“Hakkını sonuna kadar arayacağım”*
Kılıçdaroğlu, açıklamasında *Selahattin Demirtaş, Can Atalay ve diğer Gezi tutuklularının* yanında olduğunu da söyledi. Sözlerini şöyle sürdürdü:
“Haksız yere tutuklu bulunan bütün belediye başkanlarımızın ve bu milletin her bir üyesinin hakkını sonuna kadar arayacağımı bilmenizi isterim.”

Kılıçdaroğlu’nun bu çıkışı, siyaset kulislerinde “CHP’nin Demirtaş tutumu” tartışmasını yeniden alevlendirdi.

*Kaynak: http://t24.com.tr, Sözcü TV, 2026*

Kılıçdaroğlu’nun “risk aldık” açıklaması CHP tabanında nasıl karşılanır sence? Dokunulmazlık oylaması siyasette hala en çok konuşulan başlıklardan biri.