*İsrail Muhalefet Lideri Lapid’den “Erdoğan Dersi” İtirafı: Netanyahu Ankara’nın Gücünü Hesaplayamadı*

*Dünya / İsrail-Türkiye / 20 Haziran 2026 20:46*
İsrail muhalefet lideri *Yair Lapid*, Knesset’te yaptığı konuşmada Başbakan *Binyamin Netanyahu*’yu sert sözlerle hedef aldı ve Türkiye’nin bölgesel etkisine dikkat çekti.

*“Erdoğan Ona Ders Verdi”*
Lapid, Türkiye’nin bölgesel ve küresel diplomasideki yükselen etkisini hatırlatarak Netanyahu’nun Ankara’nın gücünü ve *Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Washington’daki etkisini* hesaplayamadığını söyledi. Konuşmasının dikkat çeken kısmında Lapid, “*Erdoğan ona bir ders verdi*” ifadelerini kullandı.

Bu sözler İsrail siyasetinde geniş yankı uyandırdı. Muhalefet liderinin, Gazze ve bölgesel krizler üzerinden Netanyahu’yu “dış politika hesabı yapamamakla” suçlaması, koalisyon hükümetine yönelik eleştirileri sertleştirdi.

Türkiye’nin son dönemde Ortadoğu diplomasisinde arabulucu rolü ve Washington nezdindeki etkisi, İsrail iç siyasetinde de tartışma konusu haline geldi.

*Kaynak: http://ahaber.com.tr Haber Merkezi, AA, 20 Haziran 2026 20:46*

Lapid’in bu çıkışı Netanyahu hükümetini zorlar mı sence? İsrail içindeki Erdoğan etkisi tartışmasını takip edeyim mi?