*İsrail, Ateşkese Rağmen Lübnan’ın Güneyini Bombaladı*
*Dünya / Orta Doğu / Beyrut*
17 Mayıs’ta 45 gün uzatılan ateşkese ve ABD-İran mutabakatına rağmen İsrail ordusu Lübnan’ın güneyine yönelik saldırılarını durdurmadı. İsrail savaş uçakları ve topçuları gece saatlerinden itibaren bölgeyi yoğun şekilde hedef aldı.
*Hedef 15’ten fazla belde ve köy*
Lübnan resmi ajansı NNA’nın haberine göre İsrail savaş uçakları şu yerleşimleri vurdu:
*Nebatiye kenti, Tulin, Secid, Reyhan, Kevseriyyet Siyad, Kefercuz, Kefertebnit, Yukarı Nebatiye, Haruf, Şarkiye, Düveyr, Kuseybe, Keferdcal, Adşit, Tul ve Cebşit*.
İsrail topçuları ise *Nebatiye kenti, Kefer Cuz bölgesi, Keferrumman, Zibdin, Yukarı Nebatiye, Habbuş, Secid, Cebel er-Rafi, Kefersir, Kuseybe ve Cebşit çevresine* yoğun bombardıman düzenledi.
*Mutabakat rafa kalktı*
ABD ile İran arasında varılan mutabakat ve 17 Mayıs’ta 45 gün uzatılan ateşkes anlaşmasına rağmen İsrail’in hava saldırılarına devam etmesi Lübnan’da tansiyonu yükseltti. Lübnan yönetimi saldırıları “ateşkes ihlali” olarak nitelendirirken, BM’den bölgeye yönelik itidal çağrısı bekleniyor.
*Siviller risk altında*
Nebatiye ve çevresindeki beldeler savaş boyunca en çok etkilenen bölgeler arasında yer alıyordu. Gece düzenlenen bombardımanın ardından bölgede hasar tespit çalışmaları başlatıldı. Ölü ve yaralı sayısına ilişkin resmi açıklama henüz yapılmadı.
İsrail ordusundan saldırılarla ilgili henüz açıklama gelmedi. İsrail tarafı daha önceki açıklamalarda “güneyden gelen tehditleri önleme” gerekçesini öne sürüyordu.
Bölgedeki gelişmeler takip ediliyor.
Sen Orta Doğu’daki bu ateşkes ihlallerini nasıl değerlendiriyorsun? Lübnan’ın güneyinde kalıcı barış sağlanır mı sence?