*Milyonları İlgilendiriyor: “Borcu Yoktur” Belgesi Almak Kolaylaştı*
*Vergi borcu olanlara uzun vadeli ödeme + belge kolaylığı*
Vergi borcu bulunan milyonlarca mükellefi ilgilendiren yeni düzenleme yürürlüğe girdi. Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yayımlanan *Seri:B Sıra No:20 Tahsilat Genel Tebliği* ile vergi borçlarının tecil ve taksitlendirilmesinde önemli değişiklikler yapıldı.
*Taksit ödeyene “borcu yoktur” yazısı kapısı açıldı*
Yeni uygulamanın en dikkat çeken başlığı “borcu yoktur” belgesi oldu. Tebliğe göre ödeme güçlüğü yaşayan mükelleflere uzun vadeli ödeme imkânı sunulurken, taksitlendirme yapanlar için de kolaylık getirildi.
Buna göre tecil edilen vergi borcunun *ana para tutarının en az %10’unu* ödeyen mükellefler, belirli şartları sağlamaları halinde “borcu yoktur” yazısı alabilecek.
*Kimler avantajlı olacak?*
Bu düzenleme özellikle:
- *Kamu ihalelerine* giren firmalar
- *Banka işlemleri* yapanlar
- Ticari faaliyetlerinde sürekli “borcu yoktur” belgesine ihtiyaç duyan işletmeler
için büyük avantaj sağlayacak. Daha önce borç taksitli olsa bile belge alınamıyordu. Yeni sistemle en az %10 ödeme şartıyla resmi işlemler önündeki engel kalkmış oldu.
Ödeme süreçleri ve resmi işlemlere dair detaylar tebliğle netleşti. Düzenlemenin kimleri kapsadığı ve başvuru şartları merak edilirken, SGK ve vergi dairelerindeki uygulama önümüzdeki günlerde netleşecek.
Senin çevrende “borcu yoktur” yüzünden işi aksayan var mı? Bu %10 kuralı işini kolaylaştırır mı sence?